11.7.2016 Viime kaudella Tapiolan Hongan miesten I divisioona B:n finaaleihin johdattaneet Jouko Järvinen, 29, sekä Anselmi Vanjoki, 28, ovat solmineet pelaajasopimukset Divari-A:ssa pelaavan Espoo Unitedin kanssa.

Jouko Järvinen jatkaa uraansa Espoo Unitedissa.

Kuten myös Anselmi Vanjoki. Kuvat: Johan Weckström.
Urallaan 25 nuorten maaottelua ja kuusi kautta Korisliigassa pelannut Järvinen viimeisteli viime kaudella 12,1 pistettä ja keräsi 6,9 levypalloa sekä 5,0 syöttöä ottelua kohden. Järvisen palkintokaapista löytyy Suomen cupin mestaruuden (2009) lisäksi Korisliiga-pronssi LrNMKY:n paidasta kaudelta 2007-08.
-Viime kausi oli menestys finaalitappiosta huolimatta ja tuntui luonnolliselta jatkaa samaa projektia hyvässä valmennuksessa ja hyvissä treeniolosuhteissa. Mielenkiinnolla odotan mitä EU-konsepti ja eri lajien välinen yhteistyö tuo mukanaan, Järvinen kertoo seuran tiedotteessa.
Koko ikänsä Honkaa edustanut Vanjoki upotti edelliskaudella 8,6 pistettä sekä poimi 5,0 levypalloa ottelua kohden. Yhteensä 60 maaottelua eri ikäluokissa pelannut Vanjoki on päässyt nostamaan Pantteripatsasta kohti kattoa Espoon Hongan riveissä vuosina 2007 sekä 2008.
- Espoo ja espoolainen urheilu ovat todella lähellä sydäntäni. Olen asunut Espoossa lähes koko ikäni ja edustanut Honkaa 4-vuotiaasta asti, ja vaikka seuran nimi ja logo nyt muuttuvatkin, on kyseessä silti edelleen espoolainen joukkue, Vanjoki valoittaa.
Suomen tyttöjen maajoukkue suuntaa Ruotsin Södertäljeen huomenna 25.6. alkaviin Pohjoismaiden mestaruuskisoihin. Turnauksen järjestäjämaan Ruotsin kalenterissa häämöttävät elokuiset EM-kisat ovat jo ensimmäisen päivän osalta loppuunmyydyt, mikä kertoo koripallon ja naisten urheilun vahvasta vetovoimasta länsinaapurissa.
Suomen MU18-maajoukkue käynnisti Nordic Championship -turnauksensa voitokkaasti kukistamalla Norjan lukemin 90–77. Vaikka ottelu pysyi pitkään tasaisena ja Norja nousi vielä päätösjakson alussa rinnalle, Suomi ratkaisi kamppailun edukseen vahvalla puolustus- ja levypallopelaamisellaan.
Suomen 18-vuotiaiden poikien maajoukkue käynnistää kesän maajoukkueurakkansa huomenna Ruotsin Södertäljessä pelattavissa Pohjoismaiden mestaruuskisoissa. Turnauksen avausottelussa vastaan asettuu Norja.
Susijengin valmistautuminen kohti keskikesän MM-karsintaikkunaa jatkuu tänään maanantaina Helsingin Mäkelänrinteen Urhea-hallilla. Alkukesän Open Gym -viikkojen jälkeen Susijengi on tiivistynyt 24 pelaajan leiritysryhmäksi kansainvälisen tason eturiveineen.
Suomen Koripalloliitto on valinnut 16-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueen Kisakallion leirille, joka pidetään 23.-26.6.2026. Leirille on kutsuttu seuraavat henkilöt.
Viime kaudella Trefl Sopotin Puolan cup-mestaruuteen valmentanut Mikko Larkas, 44, vaihtaa seuraa. Susijenginkin valmennusjohtoon pitkään kuulunut Larkas siirtyy päävalmentajaksi Unkarin suurseuraan ja kestomenestyjään Szolnoki Olaj’hin.
Susijengin kulmakiviin lukeutuva Mikael Jantunen päätti pitkän kautensa Turkin mestaruusjuhliin juhannusaattoiltana, kun hänen edustamansa suurseura Fenerbahce kaatoi Besiktasin neljännessä finaaliottelussa 75–77 (45–40). Täydellistä työtä kahden pisteen heitoissaan tehnyt Jantunen viimeisteli finaalissa 12 pistettä.
Suomen Koripalloliitto on valinnut 15-vuotiaiden poikien maajoukkueen Kisakallion leirille, joka pidetään 15.-17.7.2026. Leirille on kutsuttu seuraavat henkilöt.
Suomalaisen 3x3-koriksen kesä saa näyttävän jatkon, kun 3x3 SM-kiertue saapuu Helsingin Narinkkatorille lauantaina 27. kesäkuuta. Keskelle pääkaupunkia rakennettava kenttä tarjoaa ainutlaatuiset puitteet vauhdikkaalle 3x3-koripallolle, jossa kohtaavat maan parhaat pelaajat ja nousevat tähdet.
Euroopan parhaat mittelevät Espoon Metro Areenalla 17.-20.6.2027, kun Suomi emännöi yhtä neljästä EM-kisojen alkulohkosta.